Den vanskelige kunde/borger I
Pia Hynding Jacobsen
Har du spørgsmål? Du kan altid få fat i en af vores medarbejdere

Den vanskelige kunde/borger I

En temadag hvor du får grundlæggende indsigt i kommunikation med den vanskelige kunde/borger.
Lær at gøre utilfredse kunder til glade kunder.
Få indsigt i den vanskelige kunde/borger og enkle redskaber, som kan vende vanskelige situationer.

Kommunikation og spørgeteknik

  • Årsager til kommunikationsbrist
  • Aktiv lytning. Skærp din evne til at høre, hvad det egentlig handler om?
  • Spørgeteknik
  • Kunsten at tale sammen
  • Magtforholdet i en samtale

Forskellighed og magtforhold

  • Accept og håndtering af forskellighed
  • Forskellige typer – Introduktion til enneagrammet (9 typer)
  • Assertiv eller aggressiv kommunikation. Hvordan håndterer jeg en konflikt uden at blive vred?

Tips til den professionelle samtale

  • Hvornår er en kunde/borger vanskelig?
  • Vær forberedt
  • Tips til mail og telefonbetjening
  • Vend vanskelige situationer til win-win. Tal situationen ned. Pace- pace- pace leade.
  • Sæt en grænse. Hvornår kan du tillade dig at sige fra?

Målgruppe og undervisningsform

  • Teams, afdelinger eller hele organisationer, som ønsker at blive bedre til at tackle vanskelige kunder/borgere i praksis.
  • Deltageraktivt kursus. Kombination af oplæg, erfaringsudveksling, egen refleksion og gruppearbejde i uhøjtideligt læringsmiljø.

For yderligere information kontakt

Projektkoordinator, Pia Hynding Jacobsen, Telefon 8236 3670, E-mail: mail@ameksperten.dk

Pia Hynding Jacobsen
Har du spørgsmål? Du kan altid få fat i en af vores medarbejdere

Har du brug for hjælp og vejledning?

Vi er kun et telefonopkald væk! Tøv ikke med at kontakte os på telefon 82 36 36 70 - eller søg efter det du leder efter i søgefeltet herunder.

ARBEJDSMILJØEksperten
Frederikshavn
Aalborg
Aarhus
Næstved
Sønderborg
View in english
ame-spinner