Kursus:

Den vanskelige kunde/borger - 2 - Konflikthåndtering

Der er pt. ingen planlagte datoer for Den vanskelige kunde/borger - 2 - Konflikthåndtering.

Du er naturligvis altid velkommen til at kontakte os, så vil vi forsøge at hjælpe dig

En temadag hvor du får viden og redskaber, som skaber forståelse af konflikter og håndtering af dem.
Lær at nedtrappe konflikter med utilfredse og vrede kunder/borgere.
Få indsigt i hvordan du håndterer pressede situationer med den vanskelige kunde/borger. 

Når kommunikation bliver til konflikt

  • Hvad er en konflikt, og hvilket formål tjener den? Kan den føre til noget fornuftigt?
  • Hvilke redskaber virker allerede for dig, og hvordan bruger du dem bevidst?
  • Hvordan har du og dit team/dine kollegaer det med konflikter?
  • Hvordan tackler du egne og andres reaktionsmåder i en konflikt?

5 konfliktstrategier - et spørgsmål om valg af stil

  • TKI - et konflikthåndteringsværktøj
  • Bliv opmærksom på din egen og andres konfliktstil
  • Hvilken konfliktstil er din foretrukne?
  • Vurder konfliktsituation og vælg en hensigtsmæssig konfliktstrategi

Hvordan kan ny viden omsættes til dagligdagen?

  • Hvornår skal konflikten ignoreres, nedtones eller forhandles på plads?
  • Debat om potentielle måder at håndtere konflikter på med udgangspunkt i hver af de 5 strategier
  • Træk vejret og bevar overblikket

Målgruppe og undervisningsform

  • Teams, afdelinger eller hele organisationer, som ønsker at blive bedre til at tackle vanskelige kunder/borger i praksis. Overbygning på den vanskelige kunde/borger 1. Kan med fordel afvikles 4-8 uger efter modul 1, så deltagerne i mellemtiden kan afprøve viden og redskaber i praksis.
  • Deltageraktivt kursus. Kombination af oplæg, erfaringsudveksling, egen refleksion og gruppearbejde i uhøjtideligt læringsmiljø.

For yderligere information kontakt

Projektkoordinator, Pia Hynding Jacobsen, Telefon 8236 3670, E-mail: mail@ameksperten.dk