Den vanskelige kunde/borger (I)
En temadag hvor du får grundlæggende indsigt i kommunikation med den vanskelige kunde/borger.
Lær at gøre utilfredse kunder til glade kunder.
Få indsigt i den vanskelige kunde/borger og enkle redskaber, som kan vende vanskelige situationer.
Kommunikation og spørgeteknik
- Årsager til kommunikationsbrist
- Aktiv lytning. Skærp din evne til at høre, hvad det egentlig handler om?
- Spørgeteknik
- Kunsten at tale sammen
- Magtforholdet i en samtale
Forskellighed og magtforhold
- Accept og håndtering af forskellighed
- Forskellige typer – Introduktion til enneagrammet (9 typer)
- Assertiv eller aggressiv kommunikation. Hvordan håndterer jeg en konflikt uden at blive vred?
Tips til den professionelle samtale
- Hvornår er en kunde/borger vanskelig?
- Vær forberedt
- Tips til mail og telefonbetjening
- Vend vanskelige situationer til win-win. Tal situationen ned. Pace- pace- pace leade.
- Sæt en grænse. Hvornår kan du tillade dig at sige fra?
Målgruppe og undervisningsform
- Teams, afdelinger eller hele organisationer, som ønsker at blive bedre til at tackle vanskelige kunder/borgere i praksis.
- Deltageraktivt kursus. Kombination af oplæg, erfaringsudveksling, egen refleksion og gruppearbejde i uhøjtideligt læringsmiljø.
For yderligere information kontakt
Projektkoordinator, Pia Hynding Jacobsen, Telefon 8236 3670, mail@ameksperten.dk