Trivselspolitik og psykisk APV
En trivselspolitik skal sikre fælles referencerammer og mål for trivsel i virksomheden. Processen omkring udarbejdelsen er vigtig, for det er her medarbejdere og ledere i fællesskab formulerer deres ønsker og forventninger til hinanden. Dette er basis for at sikre fælles ejerskab, så trivselspolitikken bliver et nærværende arbejdsredskab.
Hvad kan ARBEJDSMILJØEksperten hjælpe med?
- vejledning i udarbejdelsen af en trivselspolitik
- facilitering af en proces, hvor I i fællesskab udformer en politik
- overblik og udførsel af processen
Hjælp til gennemførelsen af APV?
Vi bidrager med forskellige værktøjer til udførelse af:
- Interviews
- Spørgeskema.
- Elektronisk APV (I-APV)
De fem faser i en APV:
1. Identifikation og kortlægning
2. Beskrivelse og vurdering
3. Inddragelse af sygefravær
4. Prioritering af handleplan
5. Implementering og opfølgning.